مدیرعامل بیمه کوثر یادآور شد: موافقت کلی بیمه مرکزی برای ارائه این بیمهنامه اخذ شده است و هماکنون پیشنهاد این طرح در کمیته فنی بیمه مرکزی در حال نهایی شدن است.وی در مورد سود این بیمهنامه برای شرکت بیمه کوثر گفت: ما در این طرح در پی منافع مادی نیستیم و فقط درپی فرهنگسازی برای ارضای نیازهای معنوی خود هستیم.عطایی با اشاره به تولید دو میلیارد تومان حق بیمه در دو ماه پایانی سال گذشته اظهار كرد: برای سال جاری تولید 40 میلیارد تومان حق بیمه را پیشبینی کردهایم که در 6 ماه اول سال، 50 درصد آن پوشش داده شده است.وی در مورد سود هر سهم بیمه کوثر هم گفت: ما در طرح تجاری شرکت برای سالهای اول و دوم سودی پیشبینی نکردهایم، اما در سال اول سود ناچیزی میان سهامداران توزیع کردیم و در سال دوم هم حتما سود خواهیم داشت.عطایی از تاسیس 30 شعبه بیمه کوثر در سراسر کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون 20 شعبه در استانهای کشور شروع به کار کردهاند.به گفته وی، بر اساس برنامهریزیها قرار بوده است که بیمه کوثر 300 نمایندگی در سال جاری دایر کند که 200 نمایندگی به مرحله عملیاتی رسیده است و 100 نمایندگی دیگر هم در مرحله گذراندن آموزشهای لازم و تجهیز به نرم افزارهای مربوطه هستند.وی از بیمه بهگرد و گردشگری، صعبالعلاج، بسیجیان، سالمندی، مکمل دندانپزشکی، وکالت، اعتباری و عیوب اساسی پنهان ساختمان به عنوان طرحهای جدید یا توسعه یافته بیمه کوثر نام برد.مدیرعامل بیمه کوثر با انتقاد از این نکته که شرکتهای بیمه تاکنون در پی ایجاد و توسعه بیمههای جدید نبودهاند، افزود: شرکتها تاکنون فقط با دامپینگ در پس گرفتن سهم بقیه شرکتها بودهاند، درحالی که بیمه کوثر در پی خلق بازارهای جدید است.عطایی تاکید کرد: ما در کشور یک کیک بیمهاي پنج هزار و 500 میلیارد تومانی داریم که همه در پی استفاده از این کیک هستند و هیچ کس به فکر خلق بازارهای جدید نیست.وی با بیان این نکته که بیمه در کشور ما در وضعیت مهجوری قرار دارد، یادآور شد: رشد متوسط صنعت بیمه از رشد اقتصادی کشور هم کمتر است.به گفته عطایی، فرهنگسازی در صنعت بیمه هنوز جا نیفتاده که بخشی از این تقصیر متوجه شرکتهای بیمه و بخشی از آن نیز متوجه رسانهها و مسوولان فرهنگی کشور است.وی با تاکید بر این نکته که بیمه کوثر ميخواهد موج ایجاد کند، اظهار كرد: متاسفانه شرکتهای بیمه متهم هستند که در موقع بروز حوادث، خسارتها را پرداخت نمی کنند، در حالی که ما به هیچ وجه این اتهام را قبول نداریم.مدیرعامل بیمه کوثر اضافه کرد: در کشور ما نسبت به صنعت بیمه اعتماد کافی وجود ندارد به همین دلیل یکی از اولویتهای این شرکت، تقویت اعتمادسازی است.
وی نبود نرمافزار مناسب، نیروی انسانی متخصص و تربیت شده همچنین مدیریت ریسک را از چالشهای صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون سهم عمدهاي از بازار بیمه در اختیار یک شرکت بیمه دولتی است در حالی که این شرکت باید به یک بیمه استراتژیک تبدیل شود و شرکتهای بیمه وظیفه بیمهگری را انجام دهند. عطایی وجود شبکه گسترده فروش، نیروی انسانی زیاد و نرخ شکنی خوب را از ویژگیهایی ذکر کرد که باعث شده است تا بیمه ایران حدود 50 درصد بازار بیمه کشور را در اختیار داشته باشد